Taking too long? Close loading screen.

وبلاگ صنعت هیدرولیک

انواع و طرز کار پمپ پیستونی

طرز کار پمپ پیستونی

نحوه کار کرد این دستگاه به این شکل است در حالی که پیستون از یک سمت به روی چرخ دورانی سوار شده است به سمت بالا پایین می رود و این گونه حرکت می کند. وقتی پیستون به سمت بالا می‌رود. مکان دریچه خروجی بر اثر جریان و کشش در داخل سیلندر بسته می گردد و اثر نیروی مکش درون سیلندر حالا دریچه ورودی باز می شود و مایع به درون محفظه مکش پیدا می کند.

وقتی پیستون به طرف پایین حرکت کند دریچه ورودی هم بسته میشود و دوباره دریچه خروجی این بار باز می شود و سیال قرار گرفته شده درون مخزن که حالا تحت تاثیر فشار قرار گرفته با سرعت به سمت خروجی حرکت می کند. تکرار و از سرگیری این مراحل کمک می کند که این جریان پیوسته ادامه پیدا کند. این نکته مهم اینجا وجود دارد که سیلندر باید در آن به خوبی آب بندی شده باشد. هر کدام از این حرکت پیستون را یک کورس نام گذاشتند و مسافت آن را کورس حرکتی می گویند.

انواع پمپ پیستونی

  1. پمپ کارواش
  2. مه پاش
  3. سم پاش: ۴۰ بار به طور معمول، پشت تراکتوری ۸۰ بار

پمپ پیستونی کارواش

پمپ پیستونی کارواش

شاید پرکاربرد ترین موارد استفاداز این پمپ همین پمپ پیستونی کارواش هست. با این وجود زیر مجموعه های زیاد و متنوعی دارد که به توضیح آن نیز می پردازیم.ساختار پمپ پیستونی کارواش بسیار مشابه سیلندر ماشین است که با رفت و برگشت باعث ایجاد فشار در خروجی می شود . در پمپ پیستونی ما به فشار خروجی زیادی نیاز داریم. پمپ پیستونی کاربرد زیادی دارد و امروزه با ارزشمند شمردن هر چه بیشتر آب و صرفه جویی در آن حجم آب کم و فشار زیاد بسیار به کار می آید. از پمپ پیستونی کارواش که بسیار کاربرد دارد می توان به نمونه های پمپ ۱۰۰ بار وهمینطور ۱۵۰ و ۲۰۰ نام برد که از پرمصرف ترین نمونه های این پمپ می باشد. همچنین پمپ ۱۰۰ بار با الکتروموتور سه اسب و برق تک فاز به کار می افتد. برای راه اندازی نمونه های دیگر به برق سه فاز نیاز داریم.

این وسیله از طریق کاهش دنده ها، میل لنگ و سری این حرکت پرخشی را چرخشی رفت و برگشتی با سرعت بالایی مبدل می کند. پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز حرکت به صورت چرخشی صورت می گیرد حرکت پلانجرها درون در پمپ پیستونی (پمپ کارواش) تکانی تند بدون مکث می باشد .استفاده از ۳ پلانجر یا با اندازه مخصوص در پمپ های اب پیستونی سبب می شود جریان پالس به حد لازم کم شود. معمولا پلانجر های موجود در پمپ های آب پیستونی فشار قوی از مدل تک کاره بوده و کار آنها از طریق سه پلانجر انجام میشود.این مدل خود دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از :

  1. خانگی ( از ۷۰ تا ۱۷۰ بار)
  2. صنعتی (۲۰۰ بار)
  3. آب گرم و آب سرد
  4. الکتریکی
  5. بنزینی
  6. دیزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X